„Majówka”. Jak ją spędzamy, czy znamy kontekst historyczny i powody świętowania 1, 2 i 3. maja? Co wiemy na temat kontekstu historycznego tych dni, czy znamy symbole narodowe, co o nich wiemy? O to wszystko w sondzie na warszawskich ulicach pyta Marcin Starzonek.
Często pierwszym skojarzeniem z „Majówką” staje się „wolne”. Od szkoły, pracy i obowiązków. Jaki jest jednak kontekst historyczny, społeczny i obywatelski początkowych dni maja? O to postanowiliśmy zapytać przechodniów na ulicach Warszawy.
Sonda jest dostępna do obejrzenia pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=6W76Yuxf0MY
/red./
—
Materiał powstał w ramach realizacji zadania „Centrum Edukacji i Mediów– Dom Edukacji Medialnej”. Środki na jego realizację pochodzą z Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2023 PROO1. —
Dom Edukacji Medialnej (DEM) to projekt, który został sfinansowany ze środków pochodzących z budżetu państwa (Ministerstwo Edukacji i Nauki) w ramach programu pn. „Rozwój potencjału infrastrukturalnego podmiotów wspierających system oświaty i wychowania”. W Domu Edukacji Medialnej odbywają się m.in. spotkania edukacyjne z udziałem młodych ludzi. W ramach funkcjonującego mini-studia nagraniowego są tworzone filmy o charakterze edukacyjnym oraz odbywają się spotkania i wywiady z gośćmi specjalnymi o tematyce edukacyjnej, patriotycznej, historycznej, medialnej i społecznej.