Za nami I OKNM. Zobacz podsumowanie!Za nami I OKNM. Zobacz podsumowanie!Za nami I OKNM. Zobacz podsumowanie!Za nami I OKNM. Zobacz podsumowanie!
  • Strona główna
  • Aktualności
  • O nas
  • Zespół
Kontakt
✕
I Ogólnopolski Kongres Nowych Mediów otwarty!
2022-09-24

Za nami I Ogólnopolski Kongres Nowych Mediów. Zobacz podsumowanie!

W miniony weekend, 24 i 25 września, odbył się pierwszy w historii Ogólnopolski Kongres Nowych Mediów organizowany przez Fundację Edukacji i Mediów. Do Krakowa zjechały się młode osoby z całej Polski, aby zdobywać wiedzę z zakresu współczesnych środków masowego przekazu, a także dzielić się własnymi doświadczeniami.

Czym są nowe media dla młodych ludzi i czym mogą stać się w przyszłości? W jaki sposób rozgraniczać swoją prywatność, a czym dzielić się z internautami? Jak być naturalnym w social mediach? W obszarze takich zagadnień dyskutowali uczestnicy Kongresu z inspirującymi gośćmi – influencerami, twórcami internetowymi i ekspertami od mediów społecznościowych.

Uczestnicy brali udział nie tylko w licznych panelach dyskusyjnych, ale także warsztatach i zajęciach praktycznych. Według Karoliny Wieczerzak, uczestniczki wydarzenia, było to dużą wartością. – Bardzo ważne było to, że wiedza była przekazywana na różne sposoby. Wykłady, panele, debaty czy warsztaty – wszystko po to, aby przybliżyć nam pojęcie nowych mediów i obszarów z nimi związanymi – mówi.

W pierwszym dniu kongresu odbyły się panele dyskusyjne na temat szans i wyzwań nowych mediów oraz kierunku ich rozwoju. Zaproszonymi gośćmi byli m.in. Marcin Gomułka, który wraz z żoną jest współautorem profilu na Instagramie początekwieczności.pl, dr Karol Gac – redaktor naczelny portalu DoRzeczy.pl, Mariusz Bartkowicz – prezes Radia Kraków, a także dr Krzysztof Tenerowicz, Marika Sońta, Marta Tenerowicz oraz Michał Drewnicki.

– OKNM był dla mnie szansą na poszerzenie mojej wiedzy na temat nowych mediów. Dał mi skuteczne narzędzia jak uprawiać dziś dziennikarstwo. Mogłem w tym czasie spotkać też ludzi, których znam jedynie z działalności w Internecie – podsumowuje Piotr Maciejewski. Marcin Starzonek, także uczestnik, mówi z kolei, że: w OKNM najbardziej cenię to, że możemy spotkać się tutaj w naprawdę bardzo doświadczonym gronie wspieranym przez prawdziwych ekspertów. W moim przekonaniu to prawdziwa ogólnopolska platforma do wymiany doświadczeń medialnych.

Drugi dzień wydarzenia to spotkania z ekspertami od spraw wizerunku, a także osobistościami znanymi ze świata Internetu i social mediów. W pierwszym panelu dyskutowali tiktoker ks. Sebastian Picur, twórczyni profilu Trzymam Cię za Słowo – Anna Bonk, podinsp. Małgorzata Sokołowska – tiktokerka tworząca profil Z pamiętnika policjantki, prof. Klaudia Cymanow-Sosin – ekspertka od komunikacji społecznej i mediów oraz nauczycielka Aleksandra Pospieszałowska-Skuza – tiktokerka działająca w serwisie jako a_ps89.

Jak być sobą w massmediach? Jak docierać skutecznie do odbiorców? Jak chronić swój wizerunek i walczyć z hejtem? O tym rozmawiali zaproszeni goście z uczestnikami Kongresu. – Nowe media dla młodych to poszerzanie swoich horyzontów oraz niewątpliwa szansa, jak i wyzwanie w dobie dzisiejszego trudnego świata, w którym należy zachować zdrowy rozsądek w odbiorze informacji. W świecie nowych mediów łatwo stać się ofiarą hejtu czy mowy nienawiści. Warto pamiętać, że osoba hejtujaca gnębi innych często z niejasnych pobudek, gdy jest przepełniona strachem, gniewem i nienawiścią – ocenia uczestniczka Sara Rakocy.

Drugi panel w tym dniu dotyczył jakże aktualnego tematu: „Nowe media na wojnie o wolność”. Dyskutowali nad tym: Julia Molibog – analityk NASK, Wojciech Mucha – reporter i redaktor naczelny Gazety Krakowskiej, dr Krzysztof Tenerowicz – prezes Fundacji Centrum im. Władysława Grabskiego oraz Jadwiga Mizerska – przewodnicząca Młodzieżowej Rady Krakowa. Debatę opisuje uczestniczka kongresu Laura Furtak. – Panelem, który szczególnie zapadł mi w pamięć, była dyskusja skupiona przede wszystkim wokół obecnej sytuacji w Ukrainie oraz niepodważalnym wpływie działalności internetowej na przebieg konfliktu oraz jego postrzeganie na całym świecie. Merytorycznie przekazana wiedza o niebezpieczeństwach płynących z dezinformacji w mediach uwrażliwiła uczestników na krytyczną ocenę informacji pozyskiwanych w sieci – mówi.

Całość wydarzenia podsumowała prowadząca kongres Paula Jakubik. – Jestem zaszczycona, że mogłam współorganizować i prowadzić pierwszy w Polsce Ogólnopolski Kongres Nowych Mediów! Podczas tych dwóch dni zostały przekazane nam niezaprzeczalnie cenne rady i wskazówki od najpopularniejszych twórców oraz ekspertów w dziedzinie mediów społecznościowych – zauważa.

Wydarzenie dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Narodowego Centrum Kultury Kultura – Interwencje. Edycja 2022. #OKNM2022 został objęty patronatem medialnym Radia Kraków, TVP3 Kraków, Tygodnika „Do Rzeczy”, portalu dorzeczy.pl, portalu niezalezna.pl, „Gazety Polskiej”, portalu prostozmostu.net oraz serwisu portaldlamlodych.pl.

Za: materiały prasowe, fot.: facebook.com/oknm2022
Galerie z wydarzenia dostępne są na: https://www.facebook.com/oknm2022

Related posts

2022-09-24

I Ogólnopolski Kongres Nowych Mediów otwarty!


Read more
2022-08-17

Rekrutacja uczestników OKNM w Krakowie!


Read more
2022-07-03

„Media nadają – młodzi pytają” z Izabelą Muczyńską


Read more
2021-10-27

Portaldlamlodych.pl. Odliczanie czas zacząć


Read more
Za nami I OKNM. Zobacz podsumowanie!

Fundacja Edukacji i Mediów
ul. Szlak 77/222
31-153 Kraków

KRS: 0000869221
NIP: 6762588058
REGON: 387508282

e-mail: marta@tenerowicz.pl

© Fundacja Edukacji i Mediów 2020
    Kontakt
      Zarządzaj zgodami plików cookie
      Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
      Funkcjonalne Zawsze aktywne
      Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
      Preferencje
      Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
      Statystyka
      Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
      Marketing
      Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
      Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
      Zobacz preferencje
      {title} {title} {title}