W ramach projektu Dom Edukacji Medialnej realizujemy szereg inicjatyw umożliwiających zwiększanie wiedzy i zbieranie doświadczeń związanych z mediami, zwłaszcza w ich współczesnej odmianie. Jedną z ich form jest powstałą już na początku realizacji projektu „Biblioteka Medialna DEM”. W jej zbiorach już dzisiaj znajduje się kilkadziesiąt pozycji z zakresu mediów, marketingu, komunikacji i szeroko rozumianej edukacji.
Pozycje jakie można znaleźć w naszej Bibliotece w sposób szczególny dotyczą ewolucji jakiej świat mediów doświadczył i doświadcza w XX i XXI wieku. Na naszych oczach zmienia się rynek mediów. Do lamusa odchodzą klasyczne formy komunikacji, powstają natomiast nowe, z mediami społecznościowymi na czele.
Liczymy, że katalog pozycji w naszej bibliotece będzie się sukcesywnie zwiększał, zainteresowanych zapraszamy do bezpłatnego wypożyczania pozycji znajdujących się na naszych półkach. Liczymy, że z czasem nasze zbiory będą się zwiększały i staną się przyczynkiem do wielu ciekawych i inspirujących dyskusji i debat.
Dom Edukacji Medialnej (DEM) to projekt, który został sfinansowany ze środków pochodzących z budżetu państwa (Ministerstwo Edukacji i Nauki) w ramach programu pn. „Rozwój potencjału infrastrukturalnego podmiotów wspierających system oświaty i wychowania”.
W Domu Edukacji Medialnej odbywają się m.in. spotkania edukacyjne z udziałem młodych ludzi. W ramach funkcjonującego mini-studia nagraniowego są tworzone filmy o charakterze edukacyjnym oraz odbywają się spotkania i wywiady z gośćmi specjalnymi o tematyce edukacyjnej, patriotycznej, historycznej, medialnej i społecznej.
/red./