Wystartowała kampania „Czysty przekaz” czyli wspólnie przeciw dezinformacji!Wystartowała kampania „Czysty przekaz” czyli wspólnie przeciw dezinformacji!Wystartowała kampania „Czysty przekaz” czyli wspólnie przeciw dezinformacji!Wystartowała kampania „Czysty przekaz” czyli wspólnie przeciw dezinformacji!
  • Strona główna
  • Aktualności
  • O nas
  • Zespół
Kontakt
✕
(DEM-CEiM) Porozmawiajmy o świecie odc. 15, prof. dr hab. Klaudia Cymanow- Sosin w rozmowie z Edytą Karabą o edukacji medialnej
2025-04-12
Edukacja z wojskiem – III edycja programu MEN i MON
2025-04-17

Wystartowała kampania „Czysty przekaz” czyli wspólnie przeciw dezinformacji!

2025-04-14

Dzisiaj, tj. 14 kwietnia 2025 roku, prezes  Fundacji Edukacji i Mediów Marta Tenerowicz wzięła udział w spotkaniu online organizowanym dla beneficjentów NIW – organizacji prowadzących media obywatelskie, podczas którego przedstawicielki Fundacji PZU Maia Mazurkiewicz, prezeska fundacji i Monika Auch-Szkoda, koordynatorka programowa projektów edukacyjnych, przybliżyły założenia i przekazały materiały dotyczące kampanii edukacyjno-społecznej „Czysty przekaz” Fundacji PZU.

 

Główne cele kampanii to kwintesencja działań jakie realizujemy w FEiM na co dzień, głównie w Domu Edukacji Medialnej tj.  zwiększenie świadomości na temat wpływu dezinformacji na opinię publiczną, edukacja społeczeństwa na temat rozpoznawania dezinformacji w Internecie, motywowanie odbiorców do krytycznego myślenia i weryfikowania informacji w wiarygodnych źródłach oraz budowanie świadomości na temat istnienia zagrożeń informacyjnych.

 

Kampania powstała z inicjatywy Fundacji PZU. Jest organizowana pod patronatem m.in. Prezydencji Polski w Radzie UE, NASK-u, Narodowego Instytutu Wolności czy Centrum Badań nad Dezinformacją Collegium Civitas. W kampanie są zaangażowane również liczne organizacje społeczne, w tym nasza Fundacja.

Jak stwierdzają organizatorzy:

Siłą tej kampanii jest szerokie partnerstwo organizacji społecznych, pod patronatem instytucji publicznych oraz mediów. Jednym z jej celów jest zachęcenie do weryfikowania informacji w wiarygodnych źródłach – a w konsekwencji zwrócenie uwagi na rolę i znaczenie rzetelnych mediów w walce z dezinformacją i zapewnianiu społeczeństwu „czystego przekazu”. Na początku kampania będzie widoczna w mediach, w kolejnych etapach „Czysty przekaz” pojawi się także w szkołach, ponieważ dziś dzieci i młodzież stykają się z dezinformacją bardzo wcześnie. Kampania będzie także obecna na letnich wydarzeniach artystycznych w całej Polsce.

Poniżej link do spotu promującego kampanię:

https://www.youtube.com/watch?v=f4Uv5IBk7mA

 

Więcej an stronie:

Więcej na stronie: www.czystyprzekaz.pl

 

/red./

Źródło grafiki: Youtube.com/Czystyprzekaz.pl

 

 

Pozostałe aktualności

2025-11-03

Nie odkładaj zdrowia na później – zacznij od jutra!


Read more
2025-10-31

Cisza zniczy i blask dyni – dwa oblicza jesieni


Read more
2025-10-30

(DEM-CEiM) Sztuczna inteligencja. Prawdziwa zmiana. Analiza Centrum Edukacji i Mediów autorstwa prof. Klaudii Cymanow-Sosin


Read more
2025-10-28

Gdy z kont znikają pieniądze – czym jest skimming


Read more
© Fundacja Edukacji i Mediów 2020
    Kontakt
      Zarządzaj zgodami plików cookie
      Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
      Funkcjonalne Zawsze aktywne
      Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
      Preferencje
      Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
      Statystyka
      Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
      Marketing
      Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
      Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
      Zobacz preferencje
      {title} {title} {title}