Spotkanie z prezesem Radia KrakówSpotkanie z prezesem Radia KrakówSpotkanie z prezesem Radia KrakówSpotkanie z prezesem Radia Kraków
  • Strona główna
  • Aktualności
  • O nas
  • Zespół
Kontakt
✕
Konsultacje Strategii RP dla Młodego Pokolenia
2021-03-04
Portaldlamlodych.pl z finansowaniem NIW – CRSO
2021-07-30

Spotkanie z prezesem Radia Kraków

2021-04-24

Spotkanie z prezesem Radia Kraków

W czwartek, 22 kwietnia odbyło się kolejne z serii spotkań w ramach projektu Fundacji Edukacji i Mediów – „Media nadają – młodzi pytają!”. Tym razem gościem cyklu był Mariusz Bartkowicz, prezes Radia Kraków S.A, długoletni dziennikarz, publicysta i menedżer.

Temat spotkania niezwykle elektryzujący: „Czy media publiczne są nam jeszcze potrzebne?”. Od wielu lat w naszym kraju toczy się dyskusja na temat tego jaką rolę, zadania i cele należy przypisać nadawcom publicznym.

Nasz gość, osoba od 1993 roku związana z mediami mówił o zadaniach nadawców publicznych wynikających z ich obowiązków ustawowych. Wspomniał także o specyfice funkcjonowania mediów publicznych: Telewizji Polskiej, Polskiego Radia i 17 regionalnych rozgłośni radiowych.

Jak przyznał, od lat niezmiennie stoi na stanowisku, że media publiczne są potrzebnym elementem rynku. Potrzebna jest jednak dyskusja na temat ich roli, zdań oraz sposobów finansowania. Pełniąc rolę lokalnego źródła informacji są wręcz niezastąpione. Niestety nie wszyscy to dostrzegają i doceniają.

Podczas spotkania padło wiele pytań, które dotyczyły o m.in. finansowania mediów publicznych i komercyjnych, konieczności stworzenia atrakcyjnej oferty dedykowanej młodym widzom, pluralizmu na rynku medialnym w Polsce, preferencji widzów i słuchaczy czy też nowych form środków masowego przekazu np. internetu czy platform VOD. Uczestnicy zadawali również pytania związane z pracą w mediach i karierą zawodową początkujących dziennikarzy.

„Media nadają – młodzi pytają” to cykl debat w formie wideokonferencji z ekspertami, influencerami, społecznikami, naukowcami, nauczycielami i innymi interesującymi osobami, z którymi będziemy rozmawiać na temat tego jak wyglądają teraz i jak będą funkcjonowały w przyszłości media tradycyjne i cyfrowe.

Pozostałe aktualności

2025-11-03

Nie odkładaj zdrowia na później – zacznij od jutra!


Read more
2025-10-31

Cisza zniczy i blask dyni – dwa oblicza jesieni


Read more
2025-10-30

(DEM-CEiM) Sztuczna inteligencja. Prawdziwa zmiana. Analiza Centrum Edukacji i Mediów autorstwa prof. Klaudii Cymanow-Sosin


Read more
2025-10-28

Gdy z kont znikają pieniądze – czym jest skimming


Read more
logo-footer2

Fundacja Edukacji i Mediów
ul. Szlak 77/222
31-153 Kraków

KRS: 0000869221
NIP: 6762588058
REGON: 387508282

Prezes fundacji - Marta Tenerowicz
marta@tenerowicz.pl

Sekretariat fundacji
sekretariat@edukacjaimedia.pl

Dom Edukacji Medialnej
dem@edukacjaimedia.pl

 

© Fundacja Edukacji i Mediów 2020
Kontakt
    Zarządzaj zgodami plików cookie
    Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
    Funkcjonalne Zawsze aktywne
    Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
    Preferencje
    Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
    Statystyka
    Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
    Marketing
    Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
    Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
    Zobacz preferencje
    {title} {title} {title}