


W świecie TikToka, YouTube’a i globalnych trendów coraz trudniej przebić się z przekazem o wartościach narodowych, patriotyzmie i przeszłości. Ale to nie znaczy, że młodzi nie są zainteresowani Polską – po prostu potrzebują innych narzędzi, języka i formy.
Jak to robić? Zamiast patetycznych apeli – emocje, prawdziwe historie, bliscy im bohaterowie. Zamiast akademii i dat – gry, podcasty, escape roomy, treści wideo i działania lokalne.
Zamiast hasła „bo tak trzeba” – pokazanie, że nowoczesny patriotyzm to troska o ludzi, miejsce, język, pamięć i wspólnotę.
💡 W nowym tekście na portalu szkolapogodzinach.pl pokazujemy, że można skutecznie i atrakcyjnie krzewić patriotyzm i wiedzę historyczną wśród młodych – bez nudy i moralizowania. Z odwołaniem do badań, przykładów i sprawdzonych praktyk.
📊 Co mówią uczniowie o współczesnym patriotyzmie?
🎮 Jakie gry i narzędzia edukacyjne faktycznie działają?
📱 Dlaczego TikTok i YouTube mogą być skuteczniejsze niż podręcznik?
Sprawdź i podaj dalej – bo jeśli nie nauczymy młodych, czym jest patriotyzm w XXI wieku, ktoś inny zrobi to za nas.
Tekst jest dostępny pod linkiem:
Zapraszamy do lektury!
/pk-p/
Foto: Youtube.com/zrzut z ekranu
—
Sfinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030 PROO1.

Dom Edukacji Medialnej (DEM) to projekt, który został sfinansowany ze środków pochodzących z budżetu państwa (Ministerstwo Edukacji i Nauki) w ramach programu pn. „Rozwój potencjału infrastrukturalnego podmiotów wspierających system oświaty i wychowania”. W Domu Edukacji Medialnej odbywają się m.in. spotkania edukacyjne z udziałem młodych ludzi. W ramach funkcjonującego mini-studia nagraniowego są tworzone filmy o charakterze edukacyjnym oraz odbywają się spotkania i wywiady z gośćmi specjalnymi o tematyce edukacyjnej, patriotycznej, historycznej, medialnej i społecznej.