Kanał komunikacyjny to relacja między nadawcą a adresatem. Jakie przybiera formy i rodzaje? O tym w nowym odcinku Alfabecie Nowych Mediów mówi dr Karol Gac.
Wybór odpowiedniego kanału komunikacyjnego ma duże znaczenie. Powinien być dostosowany zarówno do rodzaju przekazu, jak i do odbiorcy. Na przykład ważne, oficjalne informacje lepiej przekazywać w sposób bezpośredni i formalny, natomiast szybkie, codzienne ustalenia mogą być przesyłane przez komunikator lub SMS. Istotne jest również to, by kanał nie zniekształcał przekazu i umożliwiał uzyskanie odpowiedzi, czyli tzw. sprzężenia zwrotnego. Dzięki temu komunikacja jest pełna i skuteczna.
Link do odcinka poniżej:
—
Dom Edukacji Medialnej (DEM) to projekt, który został sfinansowany ze środków pochodzących z budżetu państwa (Ministerstwo Edukacji i Nauki) w ramach programu pn. „Rozwój potencjału infrastrukturalnego podmiotów wspierających system oświaty i wychowania”. W Domu Edukacji Medialnej odbywają się m.in. spotkania edukacyjne z udziałem młodych ludzi. W ramach funkcjonującego mini-studia nagraniowego są tworzone filmy o charakterze edukacyjnym oraz odbywają się spotkania i wywiady z gośćmi specjalnymi o tematyce edukacyjnej, patriotycznej, historycznej, medialnej i społecznej.