(DEM-CEiM)- WIEM, Martyna Łuszczek i warsztaty: „Jak mądrze i bezpiecznie korzystać z nowych technologii w życiu ucznia i studenta”(DEM-CEiM)- WIEM, Martyna Łuszczek i warsztaty: „Jak mądrze i bezpiecznie korzystać z nowych technologii w życiu ucznia i studenta”(DEM-CEiM)- WIEM, Martyna Łuszczek i warsztaty: „Jak mądrze i bezpiecznie korzystać z nowych technologii w życiu ucznia i studenta”(DEM-CEiM)- WIEM, Martyna Łuszczek i warsztaty: „Jak mądrze i bezpiecznie korzystać z nowych technologii w życiu ucznia i studenta”
  • Strona główna
  • Aktualności
  • O nas
  • Zespół
Kontakt
✕
(DEM-CEiM) Za kulisami nowego cyklu. „Złap formę” z nami! ;-)
2024-10-23
(DEM- CEiM) „Ciekawostki historyczne” czyli kolejna premiera na antenie DEM TV
2024-11-02

(DEM-CEiM)- WIEM, Martyna Łuszczek i warsztaty: „Jak mądrze i bezpiecznie korzystać z nowych technologii w życiu ucznia i studenta”

2024-10-25

Piątkowy wieczór, 25 października br na Dorotowskiej upłynął w atmosferze niezwykle ciekawych zajęć i efektywnie spędzonego czasu. Stało się tak za sprawą kolejnego warsztatu przeprowadzonego w ramach cyklu WIEM czyli Warsztatów Innowacyjnej Edukacji Medialnej. Tym razem zajęcia pt. „Jak mądrze i bezpiecznie korzystać z nowych technologii w życiu ucznia i studenta” przygotowała i przeprowadziła Martyna Łuszczek.

 

Martyna Łuszczek to współpracowniczka Domu Edukacji Medialnej, a jednocześnie studentka ekonomii na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Jest jedną z twórczyń Aquacollectora, przenośnego urządzenia przeznaczonego do zbierania i utylizacji mikroplastiku ze zbiorników wodnych, który promowała m.in. ubiegłorocznej Światowej Konferencji Gospodarczej EXPO w Dubaju. Martyna znalazła się także się także na liście McKInsey&Company’s „25 under 25”  oraz „Top 100 Women in AI”. Ostatnim sukcesem naszej prelegentki jest m.in. znalezienie się wśród50 najlepszych studentów świata w konkursie Global Student Prize 2024.

W ramach samych zajęć omawiane były szanse, ale przede wszystkim zagrożenia jakie niesie za sobą coraz szersze wprowadzenie do różnych, czasem zaskakujących dziedzin naszego życia sztucznej inteligencji. Pozornie wiele spośród zagrożeń, na które szczególnie narażeni są osoby starsze zagraża także dzieciom, a nawet młodzieży czy studentom. Najważniejsze by być ich świadomym, edukować się w tym zakresie oraz swoją wiedzę przekazywać szerzej.

Nasza prelegentka sporo miejsca podczas swoich zajęć poświęciła na demonstracje możliwości jakie stwarza AI w codziennym życiu, edukacji czy pracy. Dobrze i odpowiedzialnie stosowana sztuczna inteligencja coraz mocniej konkuruje bowiem z tradycyjnym modelem edukacji, a już na pewno go uzupełnia.

Zajęcia to także gorąca i burzliwa dyskusja, która skończyła się do późnych godzin wieczornych. Wydaje się nam, że tak merytorycznej wymiany zdań i gorącego tematu,  jeszcze  na Dorotowskiej nie było. Słowem warto było poświęcić te kilka godzin, piątkowego wieczoru.

/dem/

   

 

 

 

 

 

 


 

Zajęcia przeprowadzone w ramach realizacji zadania „Centrum Edukacji i Mediów – Dom Edukacji Medialnej”. Działanie sfinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030 PROO1.

—
Dom Edukacji Medialnej (DEM) to projekt, który został sfinansowany ze środków pochodzących z budżetu państwa (Ministerstwo Edukacji i Nauki) w ramach programu pn. „Rozwój potencjału infrastrukturalnego podmiotów wspierających system oświaty i wychowania”. W Domu Edukacji Medialnej odbywają się m.in. spotkania edukacyjne z udziałem młodych ludzi. W ramach funkcjonującego mini-studia nagraniowego są tworzone filmy o charakterze edukacyjnym oraz odbywają się spotkania i wywiady z gośćmi specjalnymi o tematyce edukacyjnej, patriotycznej, historycznej, medialnej i społecznej.

Pozostałe aktualności

2025-07-11

(DEM-CEiM) Fundacja Edukacji i Mediów współorganizatorem Akademii Nowych Mediów!


Read more
2025-07-09

(DEM-CEiM) W „Porozmawiajmy o świecie” rozmawiamy z Marcinem Szemrajem o motywach działań społecznych młodzieży


Read more
2025-07-07

Jak poszło ósmoklasistom? Są już wyniki


Read more
2025-07-04

(DEM TV- CEiM) N jak newsletter czyli 15. odcinek Alfabetu Nowych Mediów i Julia Jankowska


Read more
© Fundacja Edukacji i Mediów 2020
    Kontakt
      Zarządzaj zgodami plików cookie
      Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
      Funkcjonalne Zawsze aktywne
      Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
      Preferencje
      Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
      Statystyka
      Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
      Marketing
      Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
      Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
      Zobacz preferencje
      {title} {title} {title}