W Krakowie, statutowej siedzibie naszej fundacji odbyło się kluczowe spotkanie, które jest pierwszym z trzech planowanych, a którego prace zmierzają do stworzenia długofalowej strategii rozwoju Fundacji Edukacji i Mediów (FEiM). W wydarzeniu udział wzięli współpracownicy Fundacji, eksperci oraz zaproszeni interesariusze – w tym przede wszystkim młodzi ludzie, dla których działania FEiM są szczególnie istotne.
Celem spotkania było wypracowanie założeń oraz sformułowanie głównych tez, które posłużą do stworzenia spójnej, wieloletniej strategii rozwoju Fundacji. Dokument ten ma stać się fundamentem dalszej działalności organizacji, wyznaczając jej misję, wizję oraz kierunki rozwoju. Jak podkreślają organizatorzy, strategia będzie żywym dokumentem, aktualizowanym co kilka lat w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby oraz trendy w edukacji medialnej.
– Jednym z działań zaplanowanych na rok 2025 jest właśnie opracowanie długofalowej strategii Fundacji – zapowiada Marta Tenerowicz, prezes zarządu FEiM. – Tylko mając jasno określony plan długoterminowy, możemy mówić o świadomym i konsekwentnym rozwoju naszej organizacji.
Opracowanie strategii to nie tylko kwestia formalna, ale również okazja do pogłębionej integracji zespołu oraz zwiększenia zaangażowania wszystkich współpracowników Fundacji. Dzięki włączeniu ich w proces konsultacyjny, strategia będzie odzwierciedlać realne potrzeby i potencjał organizacji. Jak zaznaczono podczas spotkania, dokument ten będzie także pomocny dla nowych osób dołączających do zespołu – stanie się kompasem pozwalającym szybciej odnaleźć się w strukturze i działaniach FEiM.
Efektem działań ma być wyższy standard realizowanych projektów oraz ich spójność z nowo powstałą strategią. Spotkanie w Krakowie zapoczątkowało również proces ewaluacji dotychczasowej działalności Fundacji – co pozwoli jeszcze lepiej przygotować organizację na wyzwania przyszłości.
Za opracowanie strategii odpowiada bezpośrednio szef zespołu ekspertów Fundacji, prof. dr. hab. Klaudia Cymanow-Sosin, w pracach nad dokumentem wspierają ją także organy statutowe fundacji, współpracownicy oraz wszyscy chętni interesariusze fundacji. Spotkanie, które odbyło się w sobotę, 17 maja jest pierwszym lecz nie ostatnim z cyklu. Jak podkreślają organizatorzy, każda osoba zaangażowana w działania Fundacji powinna czuć, że ma realny wpływ na jej kierunek rozwoju, a zatem może się włączyć w prace nad strategią, których zakończenie planowane jest na koniec czerwca br.
Fundacja Edukacji i Mediów od lat działa na rzecz świadomego i krytycznego korzystania z mediów, w szczególności wśród młodego pokolenia. Nowa strategia ma wzmocnić te działania i nadać im nowy, długofalowy wymiar. Prace nad strategią są prowadzone w ramach realizacji zadania pod tytułem: Centrum Edukacji i Mediów – Dom Edukacji Medialnej.
/mt/
—
Sfinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030 PROO1.