(DEM-CEiM) Końcowe konsultacje czyli podsumowanie trzeciego spotkania ewaluacyjnego w ramach prac nad strategią FEiM(DEM-CEiM) Końcowe konsultacje czyli podsumowanie trzeciego spotkania ewaluacyjnego w ramach prac nad strategią FEiM(DEM-CEiM) Końcowe konsultacje czyli podsumowanie trzeciego spotkania ewaluacyjnego w ramach prac nad strategią FEiM(DEM-CEiM) Końcowe konsultacje czyli podsumowanie trzeciego spotkania ewaluacyjnego w ramach prac nad strategią FEiM
  • Strona główna
  • Aktualności
  • O nas
  • Zespół
Kontakt
✕
(DEM TV- CEiM) L jak link czyli 13. odcinek Alfabetu Nowych Mediów
2025-05-30
Nieistniejący, ale wpływowi – nowa fala wirtualnych influencerów AI to już codzienność
2025-06-03

(DEM-CEiM) Końcowe konsultacje czyli podsumowanie trzeciego spotkania ewaluacyjnego w ramach prac nad strategią FEiM

2025-06-02

Za nami trzecie i zarazem ostatnie spotkanie konsultacyjne poświęcone ewaluacji działań realizowanych przez Fundację Edukacji i Mediów (FEiM) zarówno w ramach przygotowania strategii rozwoju organizacji, jak i w ramach realizacji projektu „Centrum Edukacji i Mediów – Dom Edukacji Medialnej” (PROO1). Spotkanie odbyło się 31 maja w Krakowie i miało charakter  podsumowujący, koncentrowało się na zbieraniu wniosków, uwag oraz sugestii dotyczących kierunków rozwoju naszej organizacji w nadchodzących latach sformułowanych zarówno podczas dotychczasowych rozmów, jak i spotkań z naszymi współpracownikami, partnerami i uczestnikami naszych działań.

W trakcie rozmów zgromadziliśmy wiele cennych opinii – zarówno z perspektywy zespołu realizującego codzienne działania, jak i osób zaangażowanych w nadzór i rozwój instytucjonalny Fundacji. Wnioski i rekomendacje wypracowane podczas spotkania zostały skonsultowane z członkami władz Fundacji, a przede wszystkim z zarządem. Było to kluczowe dla określenia priorytetów na kolejne lata, a także dla wyznaczenia ram, w jakich strategia powinna odpowiadać na potrzeby zmieniającego się świata mediów i edukacji.

Szczególną uwagę poświęcono nowemu i ważnemu zobowiązaniu FEiM, jakim jest zaangażowanie w działalność Ogólnopolskiego Związku Edukacji Medialnej. Podpisanie deklaracji przystąpienia do Związku stało się jednym z istotnych punktów odniesienia dla strategii. Oznacza to bowiem, że FEiM stawia na jeszcze szersze współdziałanie z podmiotami z całej Polski działającymi na rzecz edukacji medialnej, weryfikacji treści oraz rozwoju kompetencji cyfrowych.

W przyszłej strategii kluczowe miejsce zajmą m.in.:

Wspieranie działań edukacyjnych, zwłaszcza z zakresu edukacji medialnej, które odpowiadają na wyzwania współczesności, takie jak dezinformacja, kryzys zaufania do mediów czy polaryzacja społeczna,

Nowoczesne i praktyczne kształcenie młodych osób, które nie tylko uczą się korzystać z mediów, ale również potrafią w nich świadomie funkcjonować – jako twórcy, uczestnicy i odbiorcy.

Fact-checking i przeciwdziałanie dezinformacji, jako niezbędny komponent odpowiedzialnego obywatelstwa, a także element rozwijający krytyczne myślenie i analizę źródeł.

Wspólnym celem tych działań ma być przygotowanie młodego pokolenia do świadomego, odpowiedzialnego i aktywnego uczestnictwa w kulturze medialnej – z uwzględnieniem zarówno aspektu technologicznego, jak i społecznego, kulturowego czy etycznego.

Prace nad strategią – zarówno w wymiarze konsultacyjnym, jak i redakcyjnym – koordynuje prof. Klaudia Cymanow-Sosin, szef zespołu ekspertów fundacji, której wiedza i doświadczenie są gwarantem rzetelności i wysokiego poziomu merytorycznego całego procesu. To dzięki jej zaangażowaniu strategia zyska spójną strukturę, a jednocześnie otwartość na zmiany i wyzwania, które przyniesie przyszłość.

Wierzymy, że nowa strategia Fundacji FEiM będzie nie tylko dokumentem programowym, ale także drogowskazem dla dalszych, ambitnych i potrzebnych społecznie działań.

/mt/

—


Sfinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030 PROO1.

Pozostałe aktualności

2025-06-16

(DEM- CEiM) Cykl „Edukacja Domowa czyli co warto wiedzieć” #22: Fryderyk Joliot-Curie – naukowiec z misją pokoju


Read more
2025-06-10

Szkolnictwo zawodowe – inwestycja w lepsze jutro


Read more
2025-06-06

(DEM TV) „Porozmawiajmy o popkulturze” po raz czwarty. Tym razem o AI w tłumaczeniu filmów


Read more
2025-06-03

Nieistniejący, ale wpływowi – nowa fala wirtualnych influencerów AI to już codzienność


Read more
© Fundacja Edukacji i Mediów 2020
    Kontakt
      Zarządzaj zgodami plików cookie
      Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
      Funkcjonalne Zawsze aktywne
      Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
      Preferencje
      Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
      Statystyka
      Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
      Marketing
      Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
      Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
      Zobacz preferencje
      {title} {title} {title}